Pasja na dwóch kółkach

Jednym z partnerów „Strzelińskiej Rodziny Trzy Plus” jest sklep i serwis rowerowy „Korba”. Z właścicielem rozmawialiśmy o branży, początku działalności oraz świadczonych usługach.

Sklep istnieje w Strzelinie od 17 lat, choć początkowo był to tylko serwis rowerowy. – Wszystko zaczęło się spontanicznie – mówi Paweł Szeszko, właściciel sklepu. – Dużo z kolegami jeździliśmy na rowerach. Pokonywaliśmy setki kilometrów. Wpadliśmy na pomysł, aby zacząć naprawiać rowery. Otworzyliśmy serwis. Dzięki temu mogliśmy pozyskiwać taniej części – dodaje. Działalność szybko zaczęła się rozwijać. Po kilku tygodniach serwis został połączony ze sklepem, gdzie można było kupić jednoślady. – Wsiedliśmy do pociągu, który szybko nabierał rozpędu. W tej chwili ma on wiele wagonów – nawiązuje właściciel. Gdy Paweł rozpoczynał działalność, w mieście działały już inne sklepy rowerowe. – Nie konkurowaliśmy. Nasz punkt świadczył trochę inny rodzaj usługi. Priorytetem był serwis, natomiast sprzedaż schodziła na drugi plan – tłumaczy.

W ostatnich latach w kraju, jak również w naszej gminie, zdrowy styl życia stał się zauważalnym trendem. Ludzie coraz bardziej dbają o swoje zdrowie, ale także szukają kolejnych form na zdrowe i aktywne spędzanie czasu. Jedną z takich form jest jazda na rowerze. – Klienci są coraz bardziej świadomi tego, co chcą kupić i wybierają lepsze produkty. My stawiamy na rowery bezpieczne i jakościowo dobre. Klient nie znajdzie u nas jednośladów proponowanych np. przez markety – wyjaśnia. – Markami dominującymi w sklepie są w tej chwili Trek, Giant czy Romet – tłumaczy. Klienci mogą liczyć także na fachowe doradztwo. – Rower dobieramy rozmiarowo jak buty. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli klient kupi rower za duży lub za mały, to będzie nieporęczny, a co gorsze niebezpieczny i powodujący niejednokrotnie urazy pleców, nóg i kolan – wyjaśnia Paweł Szeszko. Od niedawna właściciel świadczy także dodatkową usługę bike fitting. Jest to złożony proces dopasowania roweru do potrzeb jego użytkownika. Jeszcze niedawno ta usługa była skierowana głównie do zawodowców, dziś korzysta z niej także sporo pasjonatów. – Podczas spotkania, które trwa zwykle kilka godzin, dostosowuję rower do anatomii ciała klienta i biomechaniki. Badamy ciało ludzkie od stóp do głów, ustawiamy na odpowiedniej wysokości siodełko, kierownicę, wszystko po to, aby jazda była najbardziej optymalna – wyjaśnia. W sklepie klienci mogą liczyć także na zakup akcesoriów (koszulki, buty, kaski, dętki itp.). Od niedawna w salonie znajduje się kącik z dużą sofą, gdzie klienci mogą usiąść, wypić kawę, porozmawiać o pasji. – Na ścianie wisi także telewizor, na którym puszczamy filmy branżowe – przekonuje.

Sklep jest jednym z partnerów programu „Strzelińska Rodzina Trzy Plus”. Klienci posiadający karty mogą liczyć na rabaty od 10% do 20% w zależności od wybieranego asortymentu. Sklep mieści się przy ul. Dzierżoniowskiej 3. Godziny otwarcia serwisu to poniedziałek – piątek od godz. 10 do 18 (sezon letni) oraz w soboty od godz. 10 do 14.

Warto dodać, że właściciel sklepu założył także amatorską drużynę rowerową Korba Team. Należy do niej kilka osób, które jeżdżą na różne zawody z cyklu MTB (kolarstwo górskie na trudnym terenie).