Burmistrz Miasta i Gminy Strzelin ogłosił nabór na wolne stanowisko urzędnicze – sekretarza gminy. Zainteresowani mogą składać dokumenty do 31 maja 2016 r. Poniżej prezentujemy pełną treść ogłoszenia.
- Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe magisterskie;
- co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa
w art.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.o pracownikach samorządowych /tj. Dz. U. z 2014 r.,
poz.1202 – ze zmianami/, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku
urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku
urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 w/w ustawy oraz co najmniej dwuletni
staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- obywatelstwo polskie;
- brak przynależności do partii politycznych;
- nieposzlakowana opinia;
- znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego.
Ponadto kandydat na stanowisko Sekretarza Gminy powinien posiadać umiejętność biegłej obsługi komputera w zakresie podstawowych programów pakietu Office oraz wykazać się znajomością przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, Kodeksu Pracy, Kodeksu Wyborczego, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, ustaw: o finansach publicznych, o gospodarce nieruchomościami, o gospodarce komunalnej, o pracownikach samorządowych, prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, prawo cywilne, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej;
- Wymagania dodatkowe:
- umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;
- wysoka kultura osobista;
- dyspozycyjność;
- umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole;
- prawo jazdy kat. B;
- znajomość struktury organizacyjnej Urzędu;
- sumienność i dokładność;
- komunikatywność i kreatywność.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- wykonywanie zadań w zakresie zapewnienia sprawnego działania Urzędu;
- zapewnienie obsługi technicznej i administracyjnej sekretariatu Burmistrza;
- prowadzenie spraw z zakresu aktów normatywnych organów Gminy;
- bieżąca informacja dla mieszkańców Gminy za pośrednictwem serwisu internetowego;
- budowa, wdrażanie, eksploatacja i obsługa techniczna serwisu internetowego;
- niezbędna pomoc techniczna, administracyjna i organizacyjna dla Radnych w sprawowaniu ich funkcji;
- współpraca z zagranicą w zakresie inicjowania i rozwijania kontaktów z miastami partnerskimi;
- ochrona znaków Gminy i nadzór nad ich używaniem;
- nadzór nad prawidłową obsługą mieszkańców w powierzonym zakresie;
- inicjowanie, koordynacja działań i rozwiązań w zakresie racjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi Urzędu, w tym zarządzanie systemem szkoleń i podnoszenia umiejętności zawodowych pracowników;
- zapewnienie obsługi prawnej w Urzędzie;
- prowadzenie spraw dotyczących umów o pracę oraz innych zawieranych z osobami fizycznymi spoza Urzędu;
- opracowywanie i aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminów Pracy i Wynagrodzeń;
- koordynacja i nadzór nad realizacją zasad ochrony i przetwarzania danych osobowych;
- określanie kwalifikacji i predyspozycji wymaganych na poszczególnych stanowiskach pracy oraz zasad doboru kadr i prowadzenia procesów rekrutacji oraz konkursów;
- koordynacja i nadzór nad realizacją przepisów prawnych o dostępie do informacji publicznej w Urzędzie;
- przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw Burmistrza oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie;
- nadzór nad czynnościami związanymi z obiegiem korespondencji w ramach Urzędu;
- zarządzanie utrzymaniem porządku w obiektach i pomieszczeniach oraz ochrona obiektów Urzędu, a także utrzymaniem w należytym stanie technicznym obiektów Urzędu;
- sprawowanie nadzoru nad pracami związanymi z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów, referendów oraz spisów w zakresie powierzonym Gminie do wykonania;
- nadzór nad mieniem Urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania;
- budowa, wdrażanie, rozwój i eksploatacja systemów informatycznych w Urzędzie;
- ujednolicanie i standaryzacja oprogramowania, wdrażanych i eksploatowanych systemów informatycznych;
- zarządzanie bezpieczeństwem przechowywania danych na nośnikach elektronicznych;
- nadzór nad realizacją zadań dotyczących ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- zadania dotyczące centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej;
- wydawanie decyzji administracyjnych o wpisie do stałego rejestru wyborców;
- nadzór nad zabezpieczeniem komórek organizacyjnych Urzędu na wypadek wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych (pożar, kradzież, powódź, itp.) umożliwiającym zachowanie ciągłości pracy i realizacji zadań Gminy;
- stosowanie w Urzędzie przepisów bhp i przeciwpożarowych;
- nadzór nad obsługą techniczną i administracyjną Kancelarii Tajnej;
- nadzór nad racjonalnym wykorzystaniem pomieszczeń w obiektach Urzędu;
- nadzór nad organizacyjno-techniczną obsługą prac Rady Miejskiej i jej Komisji.
Sekretarz pełni funkcję pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych.
Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wydziału Organizacyjnego;
- Wydziału Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców;
- Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego;
- Zespołu ds. Sportu, Kultury, Zdrowia i Komunikacji Społecznej.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy;
- kserokopie świadectw pracy;
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom, świadectwo
ukończenia szkoły, uprawnienia, zaświadczenia); - aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy
albo oświadczenie, że stan zdrowia umożliwia zajmowanie stanowiska; - oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; - pisemne oświadczenia kandydata:
- o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- że na kandydata nie został nałożony zakaz pełnienia funkcji związany z dysponowaniem
środkami publicznymi [art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności
za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tekst jedn. – Dz. U z 2013 r., poz. 168,
z póżn. zm.)].
- c) że wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie w zakresie
niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych (tekst jedn. – Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z póżn. zm).
9) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia
wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- praca w pozycji siedzącej.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
Zgodnie z przepisem art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach
samorządowych informuję, że w miesiącu kwietniu 2016 r. wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 7,49 %.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można przesyłać pocztą na adres Urząd Miasta i Gminy w Strzelinie, 57-100 Strzelin, ul. Ząbkowicka 11, lub składać osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Strzelinie pokój nr 20 (Biuro
Obsługi Interesanta) w zamkniętej kopercie w następujących dniach: poniedziałek, środa i czwartek
w godzinach od 8.00 do 15.30; we wtorek w godz. od. 8.00 do 17.30; w piątek w godz. od 8.00 do
13.30. Oferty przesyłane pocztą albo składane osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Strzelinie muszą zawierać na kopercie dopisek: „OFERTA – stanowisko Sekretarza Gminy Strzelin”, imię
i nazwisko kandydata, jego adres i telefon.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miasta i Gminy w Strzelinie.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Termin składania dokumentów upływa dnia 31 maja 2016 r.
- Informacje dodatkowe:
Niespełnienie któregokolwiek z wymagań formalnych spowoduje odrzucenie oferty na etapie oceny
wstępnej.
O terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni odrębnie (telefonicznie lub
pisemnie).
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej http://bip.qmstrzelin.finn.pl.