Rusza przebudowa skrzyżowania przy Orlenie

Na początku lipca rozpoczną się roboty związane z przebudową skrzyżowania ul. Oławskiej, Wolności i Wrocławskiej w Strzelinie. Dzięki inwestycji ruch powinien być płynniejszy. Przebudowa będzie wiązała się z uciążliwościami dla kierowców. Jak zapewnia wykonawca te mają trwać znacznie krócej niż przy przebudowie poprzedniego odcinka ul. Wolności…

Wracamy do sprawy inwestycji drogowej na skrzyżowaniu ul. Oławskiej, Wolności i Wrocławskiej w Strzelinie (w pobliżu stacji Orlen). Przypomnijmy, że Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu wyłoniła już wykonawcę tego zadania, a została nią firma Pro-Tra Building z Wrocławia. Inwestycja pochłonie 7,7 mln złotych, a Gmina Strzelin w ramach zawartego porozumienia z Województwem Dolnośląskim przeznaczy na ten cel nieco ponad 1 mln zł. W ramach inwestycji, oprócz samego skrzyżowania, zmodernizowane zostaną m.in. chodniki, a strzeliński ZWiK zrealizuje budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej wraz z przyłączami.

Skrzyżowanie z wyspą centralną zostało zaprojektowane w taki sposób, aby pojazdy włączały się do ruchu z każdego kierunku. Po realizacji inwestycji kierowcom podróżującym z kierunku Wrocławia (ul. Wrocławskiej), w stronę Oławy (ul. Oławskiej) będzie dużo łatwiej pokonać to skrzyżowanie. Zaznaczmy, że w tym miejscu często tworzą się zatory i zdarza się, że po kilkanaście samochodów oczekuje na przejazd. Dzięki przebudowie ruch powinien być płynniejszy. Przypomnijmy, że o tę inwestycję mocno zabiegały władze samorządowe Gminy Strzelin, a jej celem jest poprawa przepustowości pojazdów oraz bezpieczeństwa w ruchu. Co ważne, realizacja inwestycji będzie dopełnieniem zakończonej w ubiegłym roku modernizacji ulicy Wolności.

Objazdy…

Wykonawca opracował projekt czasowej zmiany organizacji ruchu, uwzględniając objazdy. Zgodnie z nim ruch na ulicy Wolności zostanie zamknięty w obrębie przebudowywanego skrzyżowania. Samochody ciężarowe pojadą drogami wojewódzkimi i krajowymi, podobnie jak to miało miejsce podczas przebudowy pierwszego odcinka ul. Wolności.

Kierowcy „osobówek” również muszą liczyć się z pewnymi ograniczeniami. W obrębie skrzyżowania ruch będzie odbywał się tylko w obu kierunkach ulic Wrocławskiej i Oławskiej, całkowicie wyłączając możliwość wjazdu na ulicę Wolności (patrz zdjęcie). Dla zobrazowania podajmy przykłady. Kierowca podróżujący z Oławy w kierunku strzelińskiego ronda nie wjedzie przy Orlenie na ulicę Wolności, tylko będzie musiał skręcić w ulicę Wrocławską, a następnie przejechać ulicą Piłsudskiego. Alternatywą może być przejazd przez ul. Jana Pawła II, a następnie ul. Pocztową. Natomiast podróżujący od strony strzelińskiego ronda nie wjadą na fragment ulicy Wolności przy przebudowywanym skrzyżowaniu. Oznacza to, że kierowcy „osobówek” jadący w kierunku Wrocławia będą musieli przejechać np. przez ulicę Piłsudskiego. Natomiast Ci, którzy będą chcieli jechać w kierunku Oławy będą mogli przejechać ulicą Piłsudskiego, następnie ulicą Wrocławską wjadą bezpośrednio w ulicę Oławską, gdzie tak jak wspominaliśmy będzie obowiązywał ruch w obu kierunkach. Oczywiście będą mogli wybrać inne alternatywne ulice.

Uciążliwości, z jakimi kierowcy będą musieli się borykać, tym razem mają trwać znacznie krócej. Jak zapewnił przedstawiciel wykonawcy prace budowlane poprowadzone zostaną ze zwiększonym tempem, a inwestycja zrealizowana w ciągu 4 miesięcy.

Jakub Olejnik

Ruch podczas przebudowy skrzyżowania przy Orlenie będzie odbywał się w obu kierunkach tak, jak wskazują czerwone strzałki
Facebook Comments Box
Facebook